טיפוחנשים

הסרת שיער גוף – כל מה שצריך לדעת

הסרת שיער – כן או לא?

על אף שבשנים האחרונות עולה לדיון שוב ושוב השאלה מדוע נשים בוחרות להסיר את שיער גופן, ובפרט האם מדובר בלחץ וציפייה חברתית או לחילופין בחירה אינדיבידואלית של מרבית הנשים. התשובה לשאלה זו איננה מוחלטת, משום שלפני כמאה שנים לא היה מקובל שנשים יסירו את שיער גופן, וגילוח היה נחלתם של גברים בלבד.  אף על פי כן, בעקבות קמפיין פרסומי מוצלח במיוחד של חברת סכיני הגילוח הגדולה בעולם, שונתה דעת הקהל וכיום מקובל לחשוב כי על נשים להסיר את שיער גופן על מנת להיחשב אסתטיות ונקיות. עם זאת, בעקבות התנועה הפמיניסטית אשר מתנגדת לדעות קדומות וללחץ חברתי על נשים, יותר ויותר בנות קהילה בוחרות שלא להסיר את שיער גופן ובכל לא להיכנע ללחץ החברתי שהן טוענות שקיים בנושא.

השיטות השונות להסרת שיער

אם החלטתן שאתן מעוניינות להסיר את שיער גופכן, חשוב שתדעו כי יש מגוון רחב של דרכים ושיטות לעשות כן- אשר לכל אחת מהן יתרונות וחסרונות. השיטה המוכרת ביותר הינה גילוח, וללא ספק היא נוחה, מהירה ואיננה כרוכה בכאב, אך לעיתים היא מעודדת צמיחה מחודשת של שיער הגוף במהירות. שיטה מוכרת נוספת היא שעווה- בין אם מדובר על רצועות שעווה מוכנות, שעווה לחימום במיקרוגל או אפילו שעווה שאיננה דורשת שימוש ברצועות או בבד. חסרונותיה הן כאב יחסי בגלל שמדובר בשיטה אשר תולשת את השערה מן השורש, ויתרונותיה הן נוחות השימוש (תהליך שאיננו מורכב אך דורש מיומנות מסוימת), והעובדה כי שיטה זו איננה מעודדת צמיחה מחדש במהירות בזכות התלישה מן השורש. שיטות חדשות יותר אך פופולריות לא פחות בשנים האחרונות הן הסרת שיער בלייזר והסרת שיער בשיטת IPL, אשר מסירות את השיער לצמיתות או לכל הפחות לכמה שנים לאחר כמה טיפולים.

הסרה עצמאית או העזרות באשת מקצוע?

ישנן שיטות להסרת שיער כמו הסרת שיער בלייזר והסרת שיער במכשירי IPL, הדורשות טיפול של איש או אשת מקצוע בתחום אשר עברו הכשרה רפואית מסוימת ויוכלו להשתמש במכשירים המתקדמים והעוצמתיים להסרת שיער לטווח ארוך. נשים רבות גם מעדיפות ללכת לקוסמטיקאית לביצוע פעולות כמו הסרת שיער בעזרת שעווה, על אף העובדה שהן יכולות לעשות זאת בעצמן. עם זאת, חשוב לזכור כי ישנם שיקולים נוספים בבחירת השיטה להסרת שיער הגוף כמו המחיר של ההליך, משום שהעזרות באשת מקצוע ובשיטות מתקדמות וודאי עולה ביחס לפעולות הסרת שיער ביתיות.

 

כך או כך, בזכות שפע השיטות והאפשרויות כל אישה יכולה לבחור האם היא רוצה להסיר את שיער גופה מלכתחילה, ואם כן- לבחור בשיטה אשר תתאים לה באופן מקסימלי.

מאמרים רלוונטיים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button
דילוג לתוכן