דעותטיפוחכתבה ראשיתנשים

איפור- כל מה שצריך לדעת

אופנה כמראה של החברה

כל כמה זמן, עומלים בעיתונים או באתרי החדשות על הפקות אופנה שמציינות איך היה פעם בנושאים שונים. נשלפים קטעי עיתונות, תמונות או סרטונים בסגנון "תראו איך היה פה פעם" ומסתכלים על אבולוציית הטרנדים. לרוב, הפקות מסוג זה נעשות בתחומי האופנה והיופי ומתייחסים לפרטי לבוש, טרנדים של עיצוב שיער ויופי וכמובן גם איפור. הסתכלות על טרנדים ישנים או בחירות אופניות מהעבר אינה רק בחירה אסתטית אלא גם נובעת משינוי תפיסת היופי ושינוי הנוף החברתי. בחירות בסגנונות ביטוי עצמי ומה נתפס כיפה או לגיטימי ולא חריג בנוף נובע מהדרך בה החברה מתסכלת על הדברים. למשל, כיום עידוד ביטוי עצמי ואינדיווידואלי בדמות בחירות אופנתיות נמצא בקדמת הבמה ולכן, ביטויים "חריגים" שאינם כחלק מהזרם המרכזי נתפסים פחות כמוזרים שכן קיימת ההבנה שייחודי זה יפה.

ההיסטוריה של האיפור

הסתכלות במגזינים או באתרי האינטרנט נותנת תמונה מהו מודל היופי של החברה באותה עת ומה הם הטרנדים הקיימים בתחום האופנה והיופי.

במהלך השנים הטרנדים בתחום האיפור השתנו. למשל, בשנות ה-80 שימוש בצלליות בצבעים חזקים ובולטים המכסים את כל העפעף, סומק ורוד ושפתונים בגווני אדום היו מקובלים. שנות ה-90 אופיינו יותר בשימוש בעפרונות שחורים שתחמו את החלק התחתון העליון של העין, צלליות בגוונים כחולים, שפתונים בצבע בורגונדי ונצנצים מרובים. תחילת שנות ה-2000' אופיינו אף הם בעיפרון תוחם לעין וצלליות בגווני כחול, אך אליהם נוספו גם המראה של שימוש מסיבי בסומק, שימוש בליפגלוס וגם המראה השזוף שנוצר על ידי שימוש נרחב בברונזר.

בשנת 2020, טרנד אחר החל להתפתח- מסת האיפור שהשתמשו בה בעבר ירדה והחל הטרנד של מראה נקי, כמעט ללא איפור שנוצר על ידי שימוש מינימלי ונכון במוצרי האיפור. המראה מאופיין בשימוש בשפתונים שקרובים ככל האפשר לצבע הטבעי של השפתיים, צלליות בצבעי ורוד עדין, שימוש עדין בקונסילר והבהרה של הפנים באמצעות נגיעות של היילייטר.

אז איך תוכלי לקבל את מראה ה-NO MAKEUP MAKEUP ?

העור: כמו בכל פעם שאת מתאפרת, עור נקי זה הדבר הבסיס ביותר על מנת לקבל מראה איפור מנצח. נקי את פנייך עם מי פנים או סבון ואל תשכחי לשים גם קרם לחות. מומלץ להשתמש גם בפריימר על מנת לקבל מראה אחיד.

בנוסף, מומלץ לא להשתמש במייק אפ. אם בכל זאת תרצי להשתמש, כדאי לבחור במייק אפ בעל כיסוי עדין וקל. במקום, כדאי להשתמש בקונסילר לכיסוי אדמומיות ועיגולים שחורים בכמות קטנה על מנת לא להעמיס על הפנים.

עיניים: העיניים צריכות להיות בעלות מראה נקי או עם צבע קל- צלליות בצבע קרם או ורוד עדין. לאחר מכן, השתמשי בכמות מועטה של מסקרה. כדי לחתום את איפור העיניים השתמשי בעיפרון גבות בשביל לתת להם מראה מלא יותר.

שפתיים: הניחי על השפיים ליפסטיק בצבע שקרוב ככל האפשר לצבע השפתיים שלך והוסיפי שפתון לחות בכדי להעשיר את העור.

לחיים: הוסיפי סומק ורדרד מעט בכדי לתת מעט בוהק לפנים. תוכלי גם לשים כמות קטנה של סומק בצבעים חמים לאורך האף בכדי ליצור מראה טבעי.

לסיום, היילייטר: במראה האיפור ללא איפור מומלץ להשתמש בהייליטר נוזלי או בקרם. הוסיפי מעט חומר על הנקודות הגבוהות בפנים על מנת לתת מראה זוהר לפנים.

מאמרים רלוונטיים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button
דילוג לתוכן