בריאותדעותזירת המומחיםכתבה ראשיתנשים

אישה כל יכולה

כולנו מכירות את האישה הזאת אשר לומדת, עובדת במשרה מלאה ובמקביל מגדלת 3 ילדים לתפארת מבלי להזדקק לשירותי בייביסיטר או להזמין אוכל ממסעדה מפעם לפעם. אישה שנותנת תחושה שהיא כל יכולה, מתאמנת בחדר הכושר 3 פעמים בשבוע וחזרה לגזרה תוך כמה שבועות אחרי הלידות. אישה אשר מצליחה לבצע אין ספור משימות בעת ובעונה אחת מבלי לשכוח או להזניח אף לא אחת. אישה שמצליחה להיפגש עם כל החברות, לנהל זוגיות משגשגת ולצאת לדייט בשבוע לפחות, כמו גם למצוא רגע לזמן איכות וטיפוח. לרובנו זה מרגיש בלתי אפשרי, אבל הציפיה להצליח להיות בכל מקום ולעשות את כל מה שצריך, כדאי ומומלץ לעשות לעיתים מהווה משקולת תסכול על כתפי נשים, והשאלה למה אני לא מצליחה להיות האישה הזאת טורדת את מנוחתנו.

סופר אמא

כיום החברה גם מצפה מאיתנו להיות אימהות עובדות במשרה מלאה, והמשמעות של זה היא  להצליח להיות אימהות במשרה מלאה וגם לסייע בפרנסת הבית, כי עם יוקר המחייה היום אי אפשר לחיות ממשכורת אחת. הציפיה הזאת מתגברת ומחמירה כאשר ברשתות החברתיות ניתן למצוא אין ספור משפיעניות אימהות אשר מצליחות גם לעבוד בעבודה רגילה או לנהל עסק עצמאי פורה, גם לנהל זוגיות משגשגת, גם לבשל וגם לנקות ועדיין להיות האימהות המושלמות. כאשר נשים רבות יולדות לראשונה הן מגלות כי העולם הזוהר שהן ראו באותן רשתות חברתיות איננו ריאלי לרובן, מה שיוצר תחושה של תסכול ואף מחקרים מראים כי עלול להשפיע על מצבן הנפשי לאחר הלידה.

הלחץ החברתי בלהיות אישה

בשנים האחרונות הלחץ על נשים רק הלך והתגבר, ובעקבות המלחמה על זכויותיהן של נשים נוצרו פערים אשר עדיין קשה להתגבר עליהם. מדובר בלחצים שגברים אינם צריכים להתמודד עימם, משום שהילדים בסופו של יום באופן אינסטינקטיבי תמיד יהיו האחריות של האישה, וכשהילד חולה היא צריכה להישאר איתו, אך עדיין לתחזק עבודה במשרה מלאה ועסק מצליח. למרבה הצער לא נראה שיש פתרון פרקטי בהישג יד, ועל אף שיותר ויותר גברים בוחרים לקחת חלק פעיל בתפעול ותחזוקת הבית והילדים ואף יכולים לקחת חופשת לידה, לרוב זוהי עודנה נחלתן של נשים באופן כמעט בלעדי.  בסופו של יום מה שאפשר לעשות הוא להיות סלחניות כלפי עצמנו כשאנו לא מצליחות לעשות הכל בעת ובעונה אחת ולהבין כי בסופו של דבר- אנו רק בנות אדם.

מאמרים רלוונטיים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button
דילוג לתוכן