בריאותחדשותנשיםקהילה

להיות מגדלור לאחרות: ליטל פרגן שוברת שתיקה

בוקר אחד התהפכו חייה של ליטל פרגן, ביום הולדת בתה שאמור להיות המרגש בחייה, התכנסה ושקעה לתוך מרה שחורה וגילתה אפטיות מוחלטת.
פאסט פורוורד שנתיים קדימה ליטל פרגן מדברת בגילוי לב על דיכאון אחרי לידה ועל התקווה להמשיך ולהעצים נשים שעברו מקרים כמו שלה

התופעה הנשית הכמעט לא מדוברת בחברה השיפוטית שלנו היא דיכאון אחרי לידה והס מלדבר על כותרות בתקשורת עם מקרה נוסף של אישה עם דיכאון אחרי לידה שלא טופל ועל השלכות מרחיקות לכת.
הבושה וההדחקה היא מנת חלקן של נשים רבות ומשפחות שלמות חסרות אונים. אבל יש מי שמוכנה להיחשף באופן גלוי ולפתוח את הנושא, להיות מגדלור לאחרות.
ליטל פרגן עברה לא מעט בחייה, מבריונות בילדותה, סופת הוריקן במיאמי, מהפך ירידה של כ-40 קילו במשקלה, הקמת רשת פיטנס ועד קורונה ש'טרפה את הקלפים' מחדש, אבל דבר לא הכין אותה לדיכאון המר שלאחר הלידה
"תפקדתי על אוטומט כלפי חוץ, בפנים הכול היה רקוב. רק בשנה האחרונה אני קולטת באיזה סחרור הייתי. בדיוק בעיצומו של ניהול ופיתוח המותג L2power, הקליניקות וסדנאות האונליין לכושר ותזונה, התחתנתי, עברתי דירה, הבאתי ילדה לעולם, הכול קרה לי בבום, עברתי המון לחצים, במקום לשמוח וליהנות מחופשת לידה, 3 ימים אחרי הלידה של שירה כבר חזרתי לעבוד והראש שלי היה כל הזמן רק בעסק, לא הצלחתי לתפקד, קרסתי. תחשבי שכלפי חוץ את אמורה להיראות ולהראות שהכול בסדר ושהנה חוזרים ה'ריבועים' בבטן. אבל בפועל זה לא היה כך. נפלתי לאכילה רגשית מטורפת. תפקדתי על אוטומט אבל בפנים הכול היה רקוב, הרגשתי שאני לא מצליחה להדביק את הפער כפי שמצופה ממני ע"י הסביבה, כמאמנת כושר, כאישה וכאמא. זה יצר אצלי דיכאון עמוק.
למזלי המשפחה התגייסה לתמוך ונכנסתי לטיפול רגשי שהרים אותי חזרה לתלם. ואם זה לא היה קורה בזמן, אני חוששת לחשוב איפה הייתי היום"
ליטל יוצקת את הידע והניסיון האישי שלה ל-L2power – שיטה שפיתחה לאורח חיים בריא, עבור נערות ונשים מגילאי 12 ועד 70 ונחושה לסייע לכל אישה, שחווה מה שהיא חוותה.
"גם ממקום של מי שירדה 40 קילו וגם כאשת קריירה ואמא, אף אחת לא תגיד לי שלרזות ולהתחטב זה בלתי אפשרי. בעיקר חשוב לי שאישה תפסיק להתבייש ותטפל במצבה הנפשי והפיזי. השיעור הגדול שלי היה ללמוד לשחרר ממני את העומס, להבין שאני לא יכולה 'לקחת את כל העולם על הכתפיים שלי'. בשנתיים האחרונות התעסקתי סוף סוף בעצמי, בריפוי הנפש, בלהקיף את עצמי באנשים הנכונים ולמצוא את האיזון בין בית לעבודה. זה לא פשוט לי לחשוף את הסיפור שלי, אבל אם הצלחתי להרים לפחות מישהי אחת שקוראת את זה, אני את שלי עשיתי".

 

מאמרים רלוונטיים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button
דילוג לתוכן