טיפוחכתבה ראשיתנשיםצרכנות

מי מפחדת מחומצות בקיץ?

הסוד לחידוש העור על ידי פילינג מבלי לפגוע בעור גם בחודשי הקיץ

בימי הקיץ החמים בהם השמש קופחת, זיעה ניגרת על עור הפנים, יחד עם פיח ואבק, עור הפנים שלנו זקוק לטיפול מיוחד. לניקוי טוב מדי יום, לאספקת לחות סדירה, ולחומצות פעילות שישלימו את המלאכה. עם זאת, מומחים מזהירים מפני שימוש בחומצות בימי הקיץ, אשר תפקידן להסיר את התאים בשכבות העור העליונות ולחשוף כאלו חדשות, אשר באופן טבעי יותר רגישות ובחשיפה לקרני שמש עלולים לגרום לבעיות עור שונות ולתוצאה הפוכה מהכוונה, כדוגמת הופעתם של כתמי פגמנטציה. אז מה עושים? האם נכון להימנע לחלוטין מחומצות בקיץ? מיכל חלילי, מדריכה בכירה בחברת הקוסמטיקה הישראלית- בינלאומית מעבדות GIGI מסבירה באילו חומצות כן ניתן להשתמש בחודשי הקיץ וכיצד לעשות זאת נכון.

 

באופן כללי, תאי העור מתים ומתחדשים באופן טבעי, אך מומלץ לזרז את קצב ההתחדשות של העור באמצעות פעולת קילוף – פילינג. הסרה יסודית ויזומה של תאי העור באמצעות פילינג גרגרים, או פילינג חומצות בפעולה שגורמת להסרת תאי העור המתים ולהמרצת ולהתחדשות התאים כך שהעור יהיה חלק ואחיד יותר ובעל מרקם קטיפתי. הפילינג עוזר גם בניקוי עמוק של הנקבוביות ומזרז את זרימת הדם שתורמת לטיהור העור.

 

לפני הכל- מקדם הגנה

עוד לפני שנדבר על אילו חומצות מתאימות לעור הפנים בחודשי הקיץ, חשוב להדגיש כי זהו הזמן להעלות הילוך בכל מה שנוגע להגנה על עור הפנים מהשמש. אם בחורף מספיק לנו להשתמש במקדם הגנה שמכיל SPF15, הרי שעכשיו יש להעלות ל-30 ו-50, ובמידה ואנו נחשפות לשמש במהלך היום, יש למרוח קרם פעמיים ביום לפחות. על שימוש במסנן קרינה בשום אופן אין לוותר.

 

מהו פילינג המתאים לקיץ?

כעת נתקדם לשכבות העמוקות יותר של העור. זה הזמן להשתמש במוצרים המכילים רכיבים פעילים שמותאמים לקיץ. מה זה אומר? שרכיבים אלה אינם מסכנים את העור בעת חשיפה לשמש. חומצות לקיץ – אולי זה נשמע מאיים, אבל כיום כבר ידועה ההשפעה החיובית של חומצות על העור. מה עוד שמקורן של החומצות שבהן משתמשים בטיפוח העור הוא בתמציות של פירות, חלב וקנה סוכר, ובמינון הנכון הן עושות פלאים לעור הפנים. "כיום ניתן למצוא תכשירים ביתיים המכילים חומצות יעילות שהותאמו לטיפול בכמה סוגי עור", מסבירה מיכל חלילי, מדריכה בכירה במעבדות GIGI ומומחית להצערת העור, "יש להן השפעה מיטיבה, מזינה או מלחלחת באופן יעיל ומהיר מחומרי לחות אחרים, והן גם מסוגלות לחדור דרך השכבה הקרנית". דברים אלה נכונים הן בעת טיפול בקליניקה והן בטיפול הביתי.

 

החומצות כוכבות של הקיץ

בקיץ יש שתי חומצות שמככבות – חומצה מנדלית וחומצה לקטית. חומצה מנדלית היא חומצה אלפא הידרוקסית שמחדשת את מרקם ותפקוד העור, מטפלת בכתמי מלנין קיימים ומעכבת את היווצרותו (מעכבת יצירת כתמי פיגמנטציה חדשים). גדולתה בכך שהיא מתאימה לכל סוגי העור ,כולל עור כהה ורגיש, היא מאזנת ומטפלת בעור שמן, ואינה מייצרת רגישויות ותופעות לוואי בעור. מטרתה לשיפר תהליכי ההתחדשות של העור ולתקן את הנזקים המתרחשים בעור בשעות המנוחה. כמו כן, חידוש כללי לעור בכך שהוא מנטרל מחמצנים הפוגעים בעור בשעות היום, מבהיר ומפרק כתמי מלנין, מגביר ייצור סיבים אלסטיים למיצוק העור ומעלה את רמת הלחות הטבעית.

 

חומצה לקטית היא חומצה טבעית המיוצרת מחלב, התורמת להתחדשות תאי העור ולשמירה על גמישותו. חומצה זו ידועה בכך שהיא מסייעת להוספת לחות טבעית לעור, וגם להגנה על המעטפת החומצית שלו. החומצה הפעילה מגבירה פעילות החידוש של העור לשימוש בשעות הערב. היא יוצר פעולת קילוף עדינה, מסייעת לתקן נזקים, ומזרזת פעולות התחדשות בכל שכבות עור למראה בריא יותר, קורן וחלק בזמן קצר.

 

הסיבה שניתן להשתמש בחומצות אלה גם בעונת הקיץ טמונה בכך שחומצות אלה אינן מייצרות רגישות בזמן חשיפה לשמש. במכון הקוסמטיקה, הקוסמטיקאיות משתמשות בתכשירים המכילים את החומצות הללו במינונים גבוהים אף יותר, וכן רכיבים פעילים נוספים שמותאמים לטיפול של הבהרה וחידוש העור בקיץ. שימוש בתכשירים המכילים חומצות אלו מאפשר להמשיך לטפל ולחדש את עור הפנים גם בחודשי הקיץ בהם השמש קופחת ולהימנע מתופעות לוואי העלולות להזיק לעור הפנים לטווח הקצר והארוך.

 

כותבת המאמר היא מיכל חלילי מדריכה בכירה במותג הקוסמטיקה הישראלי הבינלאומי מעבדות GIGI

צילום: יחצ
צילום: יחצ
צילום: יחצ

מאמרים רלוונטיים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button
דילוג לתוכן