בריאותטיפוחנשים

גרד, צריבה או יובש: כיצד לטפל בבעיות נשיות באזור האינטימי

אי נוחות באזור האינטימי והנרתיק היא תלונה נפוצה בקרב נשים, ויכולות להיות לכך סיבות רבות.  עיקר התופעות שסובלות מהן נשים הן גרד, הפרשה נרתיקית, כאב בקיום יחסי מין ואי נוחות מתמשכת. כל אלו עלולים לנבוע מסיבות רבות, החל מזיהום נרתיקי, דרך מחלות עור שונות, דלקת עור ממגע כתוצאה מרגישות לחומרים שונים, וכלה בבעיה רפואית כללית.  נשים שסובלות מתופעות אלו מוצאות את עצמן לעתים קרובות חוזרות שוב ושוב לרופאים, ומקבלות טיפולים רבים. כל אלו משפיעים משמעותית על איכות החיים, אובדן ימי עבודה, הפרעות בתפקוד המיני ופגיעה בדימוי הגוף בקרב נשים רבות.

ד"ר דניאלה נווה, מומחית לגניקולוגיה ולבריאות האשה  ויועצת למותג אורגניק  מסבירה למה זה קורה: " העור באזור האינטימי  הוא דק ועדין יותר מאשר העור ביתר הגוף, ולכן הוא רגיש באופן מיוחד. האזור מכוסה רוב הזמן, לא מאוורר, יש לחות קבועה במקום וחיכוך. בנוסף לכך, חומרים שונים שבאים במגע עם העור עלולים לגרום לגירוי מקומי. לא תמיד הגורם ברור – הגירוי יכול להופיע כתגובה למגוון תכשירים "תמימים" כביכול שמשתמשים בהם באופן יומיומי, כגון: תכשירי כביסה, מוצרי היגיינה, מגע ממושך עם שתן וצואה או למשחה אנטי פטרייתית ששימשה לטיפול בפטרת נרתיקית.

צילום: דנה פרידלנדר

איך אפשר למנוע?

מומחיות המותג  אורגניק רכזו טיפים ועיצות כיצד ניתן למנוע גירויים ותופעות:

  • לבוש: תחתונים – מומלץ ללבוש תחתונים העשויים מ-100% כותנה לבנה. מומלץ להימנע משימוש בחוטיני. מומלץ לישון ללא תחתונים. מומלץ ללבוש בגדים רפויים, אשר מפחיתים חיכוך וגירוי. לכן מומלץ להימנע מלבישה יומיומית של גרביון ניילון ארוך המכסה את האזור האינטימי.
  • כביסה – מומלץ לכבס את הבגדים התחתונים בעזרת סבון ומרכך כביסה עדינים/ אקולוגיים שמיועדים לאנשים עם עור רגיש או לתינוקות. ניתן לשטוף את התחתונים במים בין הכביסה במכונת הכביסה לבין הייבוש במייבש. מומלץ להימנע משימוש בנייר מרכך למייבש.
  • מוצרי היגיינה – מומלץ להימנע משימוש יומיומי במגני תחתון, במידה ולא רוצים  לוותר עליהן, ניתן להשתמש רק במגני תחחתון מכותנה. בזמן וסת מומלץ להשתמש בתחבושות וטמפונים של המותג אורגניק העשויים מ- 100% כותנה אורגנית (ולא רק שכבה עליונה) ללא כלור, בושם, לטקס, חומרי צבע, פלסטיק, מרכיבי ספיגה כימים או כל חומר סינטטי אחר.
  • מומלץ להשתמש בנייר טואלט רך בצבע לבן בלבד, וכן להימנע משימוש במגבונים לחים.
  • שטיפת האזור האינטימי – מדובר באיברים שמתנקים באופן טבעי. מומלץ לשטוף את האזור עד 1-2 פעמים ביום במים פושרים בלבד. יש להימנע משטיפות מרובות. עדיף להימנע מסבון או להשתמש בסבון נטרלי.  לאחר המקלחת יש לנגב את העור בטפיחות עדינות,  ללא שפשוף. במידה ולאחר המקלחת יש תחושה של יובש בעור,  ניתן למרוח שכבה דקה של ווזלין או שמן צמחי (לדוגמא שמן עץ התה)
  • מומלץ לא להשתמש בתכשירים קוסמטיים, היגייניים או רפואיים באזור הפות ללא המלצת רופא/ת נשים, כולל תכשירים הנמכרים ללא מרשם כגון משחות נגד פטרת, שטיפות אינטימיות, דאודורנטים וכדומה.
  • במידה ויש גירוי, צריבה או כאב בקיום יחסי מין מומלץ להשתמש בחומרי סיכה על בסיס סיליקון או לחלופין בשמנים 100% טבעיים כמו שמן שקדים, חמאת קקאו ושמן קוקוס בכבישה קרה.
  • הימנעות מגירוד האזור – פעולת הגירוד גורמת לגירוי של העור. למרות שהתחושה הראשונית היא הקלה, בהמשך הגירוד רק יגרום להמשך הגירוי של העור והגרד ילך ויחמיר ואף עלול לגרום לפציעת העור. להקלה על גירוי של העור ניתן להיעזר בקומפרסים קרים או אמבטיות ישיבה עם מים פושרים ושתי כפיות סודה לשתייה.
  • דליפת שתן או צואה עלולים לגרום לגירוי של העור, לכן חשוב לטפל במצבים אלו בעזרת פיזיותרפיה לרצפת האגן, פילאטיס או יוגה ושימוש בתחבושות המיועדות לספיגת שתן
צילום: דנה פרידלנדר

 

ד"ר דניאלה נווה ממליצה על השימוש במוצרי ההגיינה הנשית של חברת אורגניק: תחבושות, מגני תחתון טמפונים ועוד. כל המוצרים של אורגניק עשויים מ- 100% כותנה אורגנית טהורה לא מולבנת, נקיים מכימיקלים מזיקים, כושר ספיגה גבוהה, יעילים במניעת גירויים, מתאימים לעור רגיש, היפואלרגנים ונבדקו דרמטולוגית. המוצרים אינם נוסו על בעלי חיים והם מתכלים ביולוגית. המוצרים נושמים, בעלי PH נייטראלי ומספקים נוחות ובטיחות מירביים. בנוסף, במסגרת מחקר שנערך עולה כי מוצרי אורגניק נמצאו כטיפול משלים ומונע לצעירות ונשים שסבלו מדלקת נרתיקית כרונית, קנדידה, זיהומים נרתיקיים ודלקות חיצוניות הנגרמות ממגע ואלרגיה.  99% מהנשים דיווחו על ירידה בגירויים לאחר מחזור 1.

חשוב לדעת –  ישנם מחקרים שמוכיחים שהשימוש בתחבושות וטמפונים רגילים שכוללים פלסטיק, ניילון, חומרי הלבנה וכלור עלולים לגרום לגירויים ואף לזיהומים, דלקות ופטרת. לכן גניקולוגים ברחבי העולם ממליצים על מוצרי היגיינה מכותנה טהורה למניעת תופעות גרד, תחושת בעירה, ריחות והפרשות מרובות.

שיתוף הפעולה בין המותג Organyc לד"ר דניאלה נווה נוצר כדי להנגיש ידע מקצועי ואמין על ההיגיינה הנשית, ידע על מוצרים שנשים משתמשות בהן על בסיס יומיומי. לדברי שרונה רומו לזר, מנכ"לית אורגניקזון – היבואנים הרשמים של המותג organyc מזה 10 שנים: "כאישה, אני שמחה לשפר את חייהן של אלפי נשים בישראל בזכות שינוי קטן ופשוט – היגיינה נשית מכותנה. חשוב שנשים ידעו במה הן משתמשת, יבחרו מה שטוב עבורן ובמקרה הזה גם עבור הסביבה. הייתי שמחה אם המחוקק יחייב את כל היצרנים לכתוב בדיוק ממה עשויים מוצרי ההיגיינה, כמו שהחובה חלה על מוצרי מזון, טקסטיל ועוד, כדי שלכל אישה תהיה את האפשרות לדעת ממה המוצרים עשויים ולקבל את ההחלטה עבור עצמה."

מאמרים רלוונטיים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button
דילוג לתוכן