אופנהאיכות הסביבהדעותזירת המומחיםכתבה ראשיתנשים

שנות האלפיים חוזרות ובגדול

שנות האלפיים חוזרות

כל אדם שלמד את תחום האופנה בשלב זה או אחר וודאי מכיר את חוק 20 השנים, אשר טוען כי גלגול חייו של טרנד הוא 20 שנים. המשמעות של כך היא כי האופנה איננה מתחדשת לחלוטין והטרנדים הלוהטים של השנה למעשה חוזרים על עצמם בשינוי אדרת מטרנדים של שנים קודמות. כך לדוגמה הטרנדים של שנות התשעים ואופנת הגראנג' למעשה לקחו את ההשראה משנות השבעים מתקופת הגלאם רוק. כך שנות החמישים הושפעו משנות השלושים וכך חוזר הגלגל. כמובן שלעיתים ישנם חידושים כאלה ואחרים ולא כל הטרנדים חוזרים על עצמם, אך ישנם כמה פריטי בסיס אשר באופן קבוע חוזרים על עצמם. כיום אנו חיים בשנת 2022, ועברו כבר 22 שנה משנת 2000 והאופנה הידועה לשמצה שהייתה נהוגה בזמנו. שמלות מעל מכנסי ג'ינס, נצנצים, פייאטים ואבני חן על כל פריט אפשרי, וכמובן הגזרה הנמוכה.

תכינו את הגזרה (הנמוכה)

על אף שבעשור האחרון הגזרה הנמוכה כמעט נעלמה מהחנויות והגזרה הגבוהה הייתה הטרנד החם, בשנה האחרונה חזרנו לראות מפעם לפעם מכנסיים וחצאיות בגזרה נמוכה. כעת, באביב 2022, אנו עומדים בפני מהפכה- הגזרה הנמוכה חוזרת. כמובן שהטרנד איננו זהה למה שהכרנו בשנות האלפיים ואנו לא נראה סקיני ג'ינס אשר חושף יותר מטפח וגם מטפחיים, אלא הוא חוזר אלינו בצורת מכנסיים רחבים ומשוחררים בגזרה נמוכה וחצאיות "מיקרו" קצרות, צרות ובגזרה נמוכה. אמנם ברשתות החברתיות הדעות עדיין חלוקות אודות חזרת הטרנד, ורבים מדור המילניאלז מתכווצים בחוסר נוחות רק מהמחשבה ללבוש מכנסיים בגזרה נמוכה שהייתה נפוצה בילדותם ובגיל ההתבגרות שלהם, אך ללא ספק הגזרה הנמוכה כאן להישאר בשנים הקרובות.

קיימות בעולם האופנה

בזכות חוק 20 השנים אשר למעשה מהווה גלגול אחיד יחסית של טרנדים, ניתן למצוא בחנויות יד שניה כמו הביגודית של ויצו וחנויות ייעודיות נוספות מגוון רחב של בגדים אשר נתרמו והובאו לחנויות בעשר האחרון כשלא היו באופנה, וכיום כאשר הזמן עבר והטרנדים מתחדשים הם שבו וחזרו לאופנה. כך ניתן לבצע רכישות אתיות, כשרשתות הביגוד הגדולות והזולות גורמות לנזק סביבתי נרחב בעקבות תהליך ייצור מזהם ואיכות נמוכה של בגדים שתוך שתיים- שלוש כביסות נזרקים לאשפה והופכים לזבל שאיננו מתכלה במשך שנים רבות, בעקבות אחוז הפוליאסטר (פלסטיק, במילים אחרות) הגבוה בבגדים. זכרו כי רכישת בגדים יד שניה היא טרנד מתפתח כשלעצמו בשנים האחרונות, ובניגוד לשנים עברו, כיום מדובר באפשרות לגיטימית שמראה מעורבות חברתית ודאגה לסביבה. אז למה אתם מחכים? תקפצו לביגודית הקרובה לביתכם ותתחילו לנבור!

 

מאמרים רלוונטיים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button
דילוג לתוכן